Toimitusehdot

Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n (ASML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen.

Metsäpolun verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain täysi-ikäiset henkilöt.

Toimitusaika

Osa myytävistä tuotteistamme löytyy jatkuvasti varastostamme, kun taas osa tuotteistamme on tilaustuotteita, joiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Mikäli tilattu tuote löytyy valmiiksi varastostamme, lähtevät aamupäivän aikana tehdyt tilaukset useimmiten jo iltapäivän postiin, kun taas iltapäivällä tehdyt tilaukset lähetetään yleensä seuraavana työpäivänä. Mikäli kyseessä on tilaustuote, voi tuotteen toimitusaika vaihdella muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Kaikkien tilaustuotteidemme kohdalla pyrimme kuitenkin toimittamaan tuotteen asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. Lisätietoja tuotteiden toimitusajoista saa asiakaspalvelustamme.

Verkkokaupassamme on jokaisen tuotteen omalla tuotetietorivillä tuotteen toimitusajasta kertova värisymboli (vihreä, keltainen tai punainen). Värisymbolin sanallisen selitteen saa näkyviin asettamalla hiiren symbolin päälle.

Posti tuo asiakkaan tilauksen perille voimassa olevien toimitusaikojensa mukaisesti.

Toimitustapa

Yleisin käytössämme oleva toimitustapa on Ovelle-paketti, jolloin lähetys toimitetaan asiakkaalle kotiinkuljetuksena pääsääntöisesti tilauksen käsittelyä seuraavana arkipäivänä klo 14.00 mennessä. Ovelle-pakettiin kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään hänelle saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa lähimmästä postitoimipaikasta.

Toimitustavaksi valitaan Postipaketti, mikäli lähetys halutaan noutaa itse postista. Tällöin lähetys on noudettavissa lähimmästä postitoimipaikasta Postin aukioloaikoina saapumisilmoitusta vastaan pääsääntöisesti tilauksen käsittelyä seuraavana arkipäivänä klo 16.00 jälkeen. Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi lähetystä noutaessasi. Muistathan, että Posti säilyttää saapuneitä lähetyksiä 7 vuorokautta ja tämän jälkeen paketti palautuu Metsäpolulle, jos sitä ei ole noudettu. Suosittelemme valitsemaan tilauksen toimitustavaksi Ovelle-paketin, mikäli tilaus käsittää useamman kuin yhden laatikon tai tilattava tuote on erityisen suurikokoinen tai painava, koska tällöin asiakkaan maksettavaksi tulevat toimituskulut ovat samansuuruiset riippumatta siitä, onko tilauksen toimitustavaksi valittu Ovelle-paketti tai Postipaketti.

Haluttaessa Posti voi myös soittaa asiakkaalle ja sopia lähetyksen toimitusajan. Tällöin toimitustavaksi valitaan Ovelle-paketti Joustavasti-lisäpalvelulla, jolloin Posti ottaa lähetyksen vastaanottajaan yhteyttä ja sopii hänen kanssaan jakeluajankohdasta. Yhteydenottoyrityksiä on enintään kaksi. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään hänelle yhteydenottopyyntö. Jakelu on mahdollista arkisin. Joustavasti-lisäpalvelun hinta on Ovelle-paketin postimaksu + 4,00 €/lähetys.

Mikäli sopivan toimitustavan valitseminen tuntuu hankalalta, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Kerromme mielellämme lisää käytössämme olevista toimitustavoista.

Asiakkaan on mahdollista seurata tilauksensa toimituksen etenemistä Postin lähetystunnuksen avulla sen jälkeen, kun asiakkaan lähetys on siirtynyt Metsäpolulta Postin käsiteltäväksi. Lähetystunnuksen näkeminen edellyttää, että asiakas on kirjautunut sisään Metsäpolun verkkokauppaan.

Tilauskohtainen lähetystunnus löytyy asiakkaan tehdyistä tilauksista. Klikkaa haluamasi tilauksen tilausnumeroa, josta pääset näkemään kyseistä tilausta koskevan lähetystunnuksen. Lähetystunnusta klikkaamalla avautuu Postin lähetysten seuranta, jossa on mahdollista tarkastella, missä Postin kuljetuksen käsittelyvaiheessa lähetys on. Lähetystunnus ilmestyy näkyviin asiakkaan tilauksen yhteyteen, kun asiakkaan tilaus on siirtynyt Metsäpolulta Postin käsiteltäväksi.

Ennakkoon tilatut tuotteet on myös mahdollista noutaa Metsäpolun noutopisteestä (Pavintie 3, 01260 VANTAA, ovi numero 40), jolloin asiakkaalta ei veloiteta toimituskuluja. Huom. Noudettavat tuotteet on tilattava etukäteen joko puhelimitse, sähköpostitse tai Metsäpolun verkkokaupasta. Asiakkaalle ilmoitetaan ensisijaisesti sähköpostitse tai puhelimitse, kun tilaus on valmis ja noudettavissa. Noudettavia tuotteita ei voi maksaa käteisellä tai kortilla, vaan tilauksen mukana tulee lasku.

Noutopiste on avoinna arkisin klo 8.00 -  16.00.

Luottotietojen tarkastaminen, ennakkomaksu ja vakuus

Pyydämme ensitilaajia ilmoittamaan tilauksen yhteydessä henkilötunnuksensa. Pidätämme oikeuden tarkastaa asiakkaan luottotiedot ja harkintamme mukaan vaatia asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Perusteena ennakkomaksun vaatimiselle voi olla esimerkiksi asiakkaan konkurssin, vireillä olevan velkajärjestelyn tai asiakkaan luottotiedoista ilmenevän muunlaisen todennäköisen maksukyvyttömyyden peruste. Yhtiö voi kieltäytyä sopimuksen teosta, mikäli asiakas on ennestään velkaa yhtiölle tai jos asiakas on todettu maksukyvyttömäksi tai jos asiakkaan luottotietoja ei pystytä selvittämään tai muusta yhtiön esittämästä perustellusta syystä.

Yhtiöllä on oikeus periä erääntyneet saatavansa viivästyskorkoineen ja perimiskuluineen. Yhtiö palauttaa vakuuden asiakkaan vaatimuksesta, kun vakuuden vaatimisen perusteet poistuvat. Ennakkomaksu vähennetään seuraavista laskuista. Ennakkomaksun palauttamisesta voidaan periä käsittelymaksu.

Maksutapana lasku

Tilattaessa laskulla toimitetaan tuotteet suoraan asiakkaan kotiin tai lähimpään postitoimipaikkaan. Lasku on lähetyksen mukana ja erääntyy 14 päivän kuluessa. Mikäli tilauksen toimitus- ja laskutusosoite poikkeavat toisistaan, pyydämme ilmoittamaan asiasta ostoskorin Lisätietoja-kentässä.

Maksutapana postiennakko

Tilattaessa postiennakolla (postiennakkolisä 5,00 €) maksetaan tuotteet noudettaessa ne Postista. Posti lähettää asiakkaalle saapumisilmoituksen, jonka saatuaan asiakas voi hakea tuotteet omasta postitoimipaikastaan. Maksutapana Postissa käy käteinen ja yleisimmät luotto- ja pankkikortit.

Tuotehinnat

Tuotekuvaston hinnat ja tuotetiedot ovat voimassa kuvaston julkaisuhetkellä ja saattavat muuttua ennen seuraavan tuotekuvaston ilmestymistä. Voimassaolevat hinnat näkyvät Metsäpolun verkkokaupassa. Palveluosakeyhtiö Metsäpolku pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Toimituskulut perustuvat Postin voimassa oleviin postimaksuihin kuitenkin siten, että ne eivät koskaan ylitä 17,50 €/lähetys. Poikkeuksena tästä on Joustavasti-lisäpalvelun hinta, joka on Ovelle-paketin postimaksu + 4,00 €/lähetys. Tilatessa kerralla suuremman erän, säästää selvää rahaa postimaksuissa! Noudettaessa ennakkoon tilatut tuotteet Metsäpolun noutopisteestä ei toimituskuluja veloiteta.

Asiakasvaihdot ja -palautukset

Kaikissa myymissämme tuotteissa on neljäntoista (14) päivän palautusoikeus. Jos et ole täysin tyytyväinen ostamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen meille ja saat rahasi takaisin. Voit myös vaihtaa tuotteen toiseen Metsäpolun valikoimissa olevaan tuotteeseen. Palautusoikeus lasketaan seuraavasta päivästä, kun lähetys on saapunut asiakkaalle. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä sekä ehjiä alkuperäispakkauksissaan.

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, joiden pakkaukset on avattu.

Vaihto- ja palautusohjeet

Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa meiltä ostamasi tuotteen, voit lähettää sen maksutta takaisin asiakaspalautuksena. Pakkaa tuotteet huolellisesti ja liitä mukaan kopio tilausvahvistuksesta tai lähetyslistasta. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, niin kirjoita tilausvahvistukseen tai lähetyslistaan, millaisen tuotteen haluat palauttamasi tilalle. Vaihdossa hyvitämme palauttamasi tuotteen hinnan uuden lähetyksen hinnasta. Mikäli haluat, että palautamme rahat tilillesi, kirjoita pankkitilisi numero selkeästi tilausvahvistukseen tai lähetyslistaan. Palautamme rahat tilillesi noin 2 viikon sisällä siitä hetkestä, kun palautettava tuote on saapunut meille. Vie paketti postiin ja lähetä se meille osoitteella:

Palveluosakeyhtiö Metsäpolku / DSV Solutions
ASIAKASPALAUTUS/600573
Pavintie 3 B
01260 VANTAA

Postin asiakaspalautustunnuksemme on 600573.

Muista pyytää Postista kuitti palautuksestasi ja säilytä se.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos tuote on vioittunut toimituksessa, toimi samoin kuin vaihtaessasi tai palauttaessasi tuotetta. Me hoidamme asian puolestasi Postin kanssa. Halutessasi voit aina lähettää meille myös sähköpostia.